Merhaba, Foruma Hoş Geldin!

Henüz üye girişi yapmamış gibi gözüküyorsun.
Eğer üye değilsen, hemen üye ol ve forumun bir çok özelliğini kullanmaya başla!

İnternetten Alınan Televizyonlarda Hangi Problemler Yaşanır?

Televizyon

Yerel Uzman
Katılım
Nis 1, 2024
Mesajlar
17
Bu konumuzda, internetten alınan televizyon problemleri ele alacağız. Ayrıca bu problemleri zarar görmeden nasıl çözebileceklerini anlatacağız. Problem – çözüm olarak yaptığımız listemizde eksik başlık olduğunu düşünüyorsanız, yaşadığınız sorunu yorum alanından bize bildirmenizi rica ederiz. Böylece, konu içeriğimizi güncelleyebiliriz. Daha fazla zaman kaybetmeden, listelemeye başlayalım.

Dip not: Aşağıdaki bilgilendirmelerin tamamı, sıfır-kapalı kutu televizyonlar içindir. İkinci el televizyonlarda yaşanılan problemlerin çözümleri farklılık gösterir.

Televizyon Ekranı Kırık Çıktı​


İnternetten satılan televizyonlarda, alıcı ve satıcının korkulu rüyası televizyonun zarar görmesidir. Taşıma firmalarının ürüne(televizyona) zarar vermesi durumunda iki tarafta belirli sorumluluklara sahiptir. Müşteri olarak üzerimize düşen sorumlulukların tamamını açıkladığımız konumuzu hemen şuraya bırakıyorum. (internetten televizyon satın alınır mı?)

Tüm sorumluluklarımızı yerine getirdik. Televizyonu yetkili servis kutusundan çıkarttı. Bir baktı ki, ürün hasarlı. Tutanak sonucu olarak değişimi / iadesi uygundur çıktı ise herhangi bir sorun yok. Ancak, değişimi uygun değildir. Raporu verildiyse ilk yapmamız gereken tedarikçi firma ile iletişim kurmaktır. Yaşanılan süreci aktarın ve değişim talep edin. Hem üzerinize düşeni yaptınız, hem de satıcı firma size yardımcı olmadı ise ürünün daha fazla zarar görmesine izin vermeden Tüketici Hakem Heyetine başvurun.

Tüketici Hakem Heyetine başvurunuzun zamanlaması önemlidir. Öncelikle, iade/değişim talebinizi reddedeceğini belirten şirkete mail gönderin. İlk günden itibaren her gün arayarak sizlere telefonda söylediklerini yazılı olarak belirtmelerini sağlayın. Böylece, Tüketici Hakem Heyeti şikayetinizi değerlendirmeye alacak ve satıcı firmadan savunma talep edecektir. Ama, söylediğimiz gibi süreci takip etmezseniz.

Pazaryeri siteleri ürünü kargo ile geri göndermenizi, ürün teslim edildikten sonra iade işlemini yapacaklarını belirtebilir. Ama bu doğru bilgi değil. Satıcı firma ürün hasarlı, iadesi uygun değildir gerekçesiyle iadeyi reddederek geri gönderebilir. Böylece, ürün toplam 3 kez kargo ile taşınmış olacak ve muhtemelen daha fazla hasarlanacaktır. Tüketici hakem heyetine yapılan savunma sizi suçlu çıkartabilir. Sonuç olarak televizyonun minimum kez taşınması, sizin avantajınıza olacaktır.

Garanti Süresi ve Ücretsiz Kurulum​


Televizyonların standart garanti süresi 24 aydır. Garanti süreci markadan markaya değişiklik göstermektedir. Yani, bazı markalar ürünün kurulumuyla başlıyor olsa da, LG gibi birkaç marka fatura tarihi ile garanti sürecini başlatmaktadır. Ayrıca, ücretsiz montaj için yine fatura tarihi dikkate alınmaktadır.

32″ ve 32inc boyutundan daha küçük olan televizyonlar için ücretsiz kurulum hizmeti bulunmamaktadır. Küçük boyutlu televizyonların montajını sizin yapmanız gerekir. Ancak, 32″ boyutundan büyük televizyonlar için yetkili servis tarafından montaj hizmeti bulunmaktadır. Üretici firmanın yetkili servisi ile iletişim kurmalı, servis kaydı oluşturmalısınız. Ama, yine LG ve birkaç marka televizyon için fatura tarihinden itibaren 6 ay, hatta bazı markalar için fatura tarihinden itibaren 3 ay içerisinde yetkili servis hizmetinden faydalanmanız istenmektedir. Eğer bu süre zarfında montaj hizmeti almazsanız, yetkili servis hizmeti ücretli olarak yapılacaktır.

Arızalanma Problemleri​


İnternetten satın alınan televizyon ile mağazadan alınan televizyon arasında hiçbir fark bulunmamaktadır. İnternetten satın aldığınız televizyon arızası için yetkili servis hizmetinden yararlanmalısınız. Herhangi bir arıza için öncelikle sizlerle daha önce paylaştığımız (televizyon bozuldu ne yapmalıyım) konumuzu inceleyin.

Arızalı televizyonlar garanti kapsamından çıkmaması için, sadece yetkili servis tarafından müdahale edilmelidir. Kendisini yetkili servis gibi tanıtan firmalara dikkat edin. Yetkili servis teyidini markanın resmi websitesinden yapın. Aksi taktirde ürün garanti kapsamı dışında kalacaktır.

Tamir için masraf ile karşılaşmanız durumunda Tüketici Hakem Heyeti (THH) seçeneklerini kontrol edin. Çok fazla varyasyonu olduğu için burada hepsini yazmamız mümkün değil. Örneğin, ilk ay içerisinde bazı arızalanmalar ürünün tamamen değişmesini sağlar. Tamir yoluna gidilmez. Ayrıca, ölü piksel sorunlarında da belirli miktarda sorun yaşanması ürünün değişimi ile sonuçlanmalıdır. Üretici firma bunun normal olduğunu belirtiyor olsa da, THH şikayetinde bulunmalısınız.

Daha Ucuzunu Buldum​


İnternetten televizyon satın aldıktan sonra daha ucuza satış yapan firma mı buldunuz? Aradaki fark çok ciddi rakamlar değil ise kesinlikle siparişi iptal etmeyin. Sizin yapacağınız iade / iptaller ömür boyu pahalıya ürün satın almamıza sebep oluyor. Çünkü keyfi ürün iadeleri sebebiyle, kargolanmış ürün geri geliyor. Satıcı firma iki kez kargo ücreti ödemiş oluyor. Özellikle büyük boyutlu televizyonlar için gidiş dönüş televizyonun kargo maliyeti 1500 TL’nin üzerine çıkabiliyor. Bundan ötürü, satıcılar risk payını da ürün bedeline eklemek zorunda kalıyor. Aslında elde etmek istediklerin kardan fazlasını kargo maliyeti riskine eklemek zorunda kalıyorlar.

Sanırım bir çoğunuz bundan banane diye cevap verdiniz. Buyurun sizi ilgilendiren kısmına bir örnek vererek başlayalım. Örneğin bir televizyon 20.000 TL’ye satışa sunulmuş ve siz satın aldınız. Ürün kargoya verildi. İki gün sonra aynı televizyon 19.000TL’ye başka tedarikçi tarafından satılıyor. Hemen yeni ürünü satın alacak gücünüz var ise sorun yok. Ama, 20.000 TL olanı iade edeyim, sonra 19.000’e bu satıcıdan alayım mantığında iseniz problem yaşayabilirsiniz. Çünkü ödemenin hesabınıza iade edilmesini beklediğiniz süre zarfında, ürün 20.000TL’nin üzerine çıkma riskine sahiptir.

Duvara Monte Etme Problemleri​


Öncelikle televizyon duvara monte edilir mi başlıklı konumuzu okumanızı tavsiye ederim. Eğer televizyonu duvara montaj ettirecekseniz, duvara askı aparatını önceden satın almalısınız. Ya da, yetkili servis ile iletişime geçerek duvara monte edilmesini istediğini belirtmelisiniz. Böylece, servis ekibi size satmak amacıyla, duvar askı aparatı getirebilir. Genel itibariyle piyasanın 50TL üzerinde fiyat talep edebilirler. Tavsiyemiz, yetkili servisten duvar askı aparatı satın almanız yönünde olacaktır. Böylece kendileri ekstra para kazandıkları için daha titiz işçilik yapacaklardır.

Boyut Problemleri​


Eğer satın alacağınız ürün boyutu hakkında net karar vermediyseniz, satın almadan önce bu konu hakkında daha fazla düşünmelisiniz. Satın alacağınız televizyon büyük veya küçük fark etmez. Kurulumu yapılan ürünün garantisi başlamış olacaktır. Aynı ürün tekrar satışa uygun olmadığı için, büyük/küçük şikayetiniz için iade/değişim hakkınız bulunmayacaktır.

Televizyon satın aldığınız süre zarfında, yaşam alanınız henüz belirlenmemiş olabilir. Yani, henüz bir ev kiralamadıysanız ve televizyon satın almaya karar verdiyseniz ürün kurulumunu yaptırmadan önce genişlik/yükseklik ölçüsünü kontrol edin. Sizler için, televizyon boyut bilgilerini daha önce paylaşmıştık. Ayrıca televizyon izleme mesafesi nasıl hesaplanır başlıklı konumuza da bakabilirsiniz.

Teşhir Televizyon Gönderilmesi​


İnternetten alınan televizyon ile ilgili yaşanılan problemlerden bir diğeri ise teşhir televizyon gönderilmesidir. Çünkü, sıfır kapalı kutu olarak belirtilen bir ürün yerine aylarca teşhir edilmiş bir tv kullanmayı kimse istemez. Günlük ortalama 12 saat çalışan ve haftanın 7 günü sürekli elektrik yayını alan televizyon çeşitli sorunları da beraberinde getirir. Üstelik teşhir televizyonun standart garantisi 6 aydır.

Televizyonun daha önce ambalajından çıkartıldığını mı düşünüyorsunuz? Yetkili servisten cihazın toplam çalışma süresini göstermenizi talep edin. Bu ücretsiz bir işlemdir. Çalışma süresi 23 saatten uzun gözüküyor ise ürün ile ilgili servisin teşhir raporu tutmasını talep edin. Bu rapor ile iade talebi başlatarak ürünü geri gönderebilirsiniz. Ayrıca, tedarikçi firma size hiçbir bilgi vermeden böyle bir dolandırıcılık yoluna başvurdu ise, Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Ürün bedeli zamlandı ise korkmanıza gerek yok. Ürün değişimi olarak talepte bulunmanız yeterli olacaktır.

İnternetten alınan televizyon problemleriyle ilgili konumuzda, eksik olduğunu düşündüğünüz başlıkları için yorum alanını kullanarak bizi bilgilendirebilirsiniz.

[Dev Konu] İnternetten Alınan Televizyon Problemleri başlıklı içerik Televizyon Bilgileri sitesinde yayınlanmıştır. Benzeri içerikler ve daha fazlasını Televizyon.Gen.TR adresinde bulabilirsiniz.

Okumaya devam et...